.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابلاغ شرایط پرداخت تسهیلات مسکن

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه ای ، شرایط پرداخت تسهیلات به طرح های بخش مسکن با اولویت طرح های نیمه تمام را به مدیران عامل بانک های ملی ایران ، صادرات ایران ، ملت ، تجارت ، رفاه کارگران و مسکن ابلاغ کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر: بانک مرکزی براساس محاسبات به عمل آمده درباره توان پرداخت تسهیلات بانک ها در سال 1387 و با توجه به اهمیت توسعه‌ ساخت مسکن و افزایش عرضه‌ آن ، این بخشنامه را صادر و ابلاغ کرده است .

بر اساس این بخشنامه مشتری باید طرح مصوب ساخت و حسب مورد پروانه معتبر شهرداری محل را داشته باشد و در زمان ارایه‌ تقاضای تسهیلات ، این مدارک را ارایه دهد ،‌بنابر این باید از تشکیل پرونده برای طرح هایی که فاقد این مدارک هستند خودداری شود.

مسئولیت توجیه فنی اقتصادی طرح و احراز پیش بینی سودآوری طرح برعهده‌ اعضاء هیئت مدیره ومدیر عامل بانک است و این بررسی باید در داخل ساختار سازمانی بانک انجام شود.

این مسئولیت برای همه طرح ها از جمله طرح های معرفی شده از سوی مراجع و نهادها و کارگروه های مختلف دولتی است و معرفی طرح آن ها ، نافی و رافع مسئولیت بانک در ارزیابی طرح و بررسی وثایق مربوط و کامل بودن مدارک و تصویب آن از طرف بانک نیست.

بانک موظف است برای نظارت بر مراحل پیشرفت کار اقدام و پرداخت های هر طرح در مراحل مختلف پیشرفت کار و اخذ تایید مهندس ناظر طرح و همچنین دستگاه نظارت بانک را انجام دهد به نحوی که اطمینان لازم برای مصرف تسهیلات دریافتی در محل طرح موضوع قرارداد برای بانک فراهم شود .

این اعتبار براساس مسئولیت بانک در تنظیم منابع و مصارف بانک و عدم اضافه برداشت از بانک مرکزی محاسبه و ابلاغ شده است .

گزارش عملکرد و وضع بانک در شهریور سال جاری بررسی وارزیابی خواهد شد تا در خصوص رعایت مدیریت منابع و مصارف در بانک و همچنین لزوم یا عدم لزوم اصلاح و تغییر در سقف ابلاغی ، تصمیم گیری شود.

بدیهی است طرح های مسکن با زیربنای کمتر و طرح های مصوب مسکن مهر و طرح های مورد اجرا در مناطق محروم از اولویت پذیرش برخوردار خواهند بود.

پس از تکمیل طرح و صدور پایان کار ساختمان و حسب مورد صدور سند تفکیکی ، تمام یا بخشی از تسهیلات متعلقه ، متناسب با ضوابط بسته‌ سیاستی – نظارتی بانک مرکزی به صورت اعتبار خریدارقابل تبدیل است.

گزارشی از پیشرفت کار و تسهیلات پرداختی و اقدامات نظارتی آن بانک ، باید هرماه حداکثر تا دهم ماه بعد به بانک مرکزی ارسال شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.203 seconds.